lördag 15 december 2012

Bugarach


Mitt senaste utlandsreportage kan ni nu se på min hemsida. Det handlar om den lilla byn Bugarach i södra Frankrike. En liten by med 179 invånare som i nästa vecka väntar en invasion av människor som tror att världen ska gå under. Enligt en gammal Mayakalender så förväntas den värld vi nu lever i att sluta existera den 21 december just detta år. Berget som ligger ett par kilometer från byn är av en mycket speciell sort. Här lär nämligen finnas ett rymdskepp med utomjordingar som nästa fredagkväll ska komma upp ur berget och rädda alla de som samlats här.
Givetvis kommer jag att vara på plats för att bevittna detta skådespel.
Vi ses kanske där, längst fram :)

I helgen hittar ni reportaget, som jag och Carl-Johan Bauler har gjort från Bugarach, i Norra Skånes lördagsbilaga och Skånska Dagbladets söndagstidning.

Här ser ni mina bilder från Bugarach: http://www.snapshots.nu/1228

1 kommentar:

  1. Spännande! Men jag kan inte avhålla mig från att kommentera att det här är långt ifrån så mystiskt, eller ovanligt, som en del påstår, detta med äldre bergarter över yngre. Det är ett fenomen som förklaras med vanlig plattektonik. De äldre bergarterna har helt enkelt skjutits över de yngre, det är sådant som sker när kontinenter krockar. Och det gör de ju jämt och hela tiden, varje dag, i varje ögonblick.

    SvaraRadera