tisdag 4 december 2012

Insnöad...


Sitter insnöad i Finja. Skriver ett reportage som gjordes i somras i ett varmt Paris. Bilden ovan är tagen precis utanför platsen där jag gjorde jobbet.
Jag var där med två väldigt goda vänner som jag har tänkt mycket på de senaste dagarna. De brukar ha en massa kul idéer om platser att åka till och saker som måste upplevas. De hör säkert av sig snart :)
Har jag sagt att jag hatar vintern? Hur som helst så är det ganska schysst att sitta här, skriva och då och då kika ut genom fönstret när snön faller ner. Så länge jag slipper vara där ute, alltså.
Jag dricker te, eldar i kakelungarna och lyssnar på musik som fått samla damm ett tag.
Nästa vecka ska jag tampas med snön i Stockholm, veckan därpå hoppas jag på ett varmare klimat i Barcelona. Men först, i morgon ska jag gå på glöggfest i Malmö och träffa en massa trevliga kollegor. Det var länge sedan. Funderar bara på hur jag ska ta mig igenom snön...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar