torsdag 27 februari 2014

Dagen då jorden INTE gick under...

 Bugarach - berget där rymdskeppet skulle flyga ut ur och rädda oss alla.

Mitt bläddrande bland jobb och bilder fortsätter. Jag har tillbringat dagen med en massa porträtt och just nu är jag tillbaka under 2012 i den lilla franska byn Bugarach. Det var här som jorden skulle gå under strax innan jul samma år.
Jag inser att de flesta av mina jobb är ganska tunga och allvarliga. Därför är det ibland ganska härligt att få återkomma till Bugarach.
Jag var där två gånger under hösten 2012. Först tillsammans med broder Carl-Johan Bauler, en av vårt lands mest underbara och duktiga reportrar. Vi har alltid väldigt, väldigt kul tillsammans på våra resor.
Andra gången reste jag tillsammans med min älskade pappa Ralph. Underbar tripp som kommer att stanna i hjärtat för resten av detta livet. Inte minst på grund av all galenskap i den lilla byn samma dag som det där rymdskeppet skulle flyga ut ur berget för att rädda oss :)
Hundratals journalister från hela världen var på plats.

Jag och min far drack glögg, pratade med folket och tog några kort.
Vackert så...

 Pappa Ralph tillsammans med Staffan Heimerson

 Broder Bauler

Bugarach

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar