fredag 13 januari 2012

Lite som att fötterna liksom lämnar marken...


Befinner mig just nu i en säng på Hotel Tides i Asbury Park. Ganska rejält bakis efter en Jameson-kväll med min kanadensiske bror Gord Hunter. Hann vann racet skulle man nog kunna säga...
Det blev en vacker kväll på Asbury Lanes. Light Of Day har dragit igång och artister och band avlöser varandra.
Vi hann knappt landa på Manhattan i onsdags innan vi stod på scen med Willie Nile på The Canal Room. I går var det varken planerat att vi eller Willie skulle vara på scen i Asbury Park, men så blev det.
Mycket kul att få beröm från vänner och bekanta för boken "Local heroes - The Asbury Park Music Scene" som jag och Anders gjorde för några år sedan. Inte minst från E Street Band basisten Garry Tallent som också var på plats i går.
Om en timme ska jag och min hustru intervjuas i amerikansk radio inför vår spelning på söndag. Lite så vi jobbar i Finja :)
Bilden är tagen från rum 963 på Park Central i New York. Varken mer eller mindre.
Lever drömmen. Glad och tacksam för möjligheten. Vi ses längst fram...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar