fredag 11 november 2011

Dagen då jag mötte Brunte...


Vi brukar prata om den här dagen ibland, jag och min bror, Lars Brundin.
Det var en helt vanlig, ovanlig dag på Norra Vallgatan i Malmö. Jag var på Teater Terrier för att göra ett förhandsreportage på en ny uppsättning. Tror att den hette "Dallas". Brunte var där också...
Det hela började ganska lugnt och beskedligt med att man på bildskärmar visade upp små scener ur tv-serien med samma namn. Ray, Bobby och JR Ewing, ni vet...
Strax därefter tändes ljuset i något av de små rum som hade byggts upp inne på teatern. Där satt skådespelarna med strap-ons och gigantiska lösrövar. Jag minns att vi tittade på varann och gapade, jag och Brunte.
Strax därefter träffades vi igen, då på Melodifestivalen på Malmö Arena. Vi har sedan dess druckit ohälsosamt många flaskor Gammel Dansk, badat tunna, stått på scen, sprungit nakna i Finja och gjort en massor med andra ganska fantastiska saker ihop.
Till skillnad från "Dallas" på Norra Vallgatan så är Lars Brundin en ständig källa till inspiration. En livskonstnär med en skön ödmjukhet och ett åtråvärt härligt sätt att dagligen möta livet med ett leende. Me love you bro...

2 kommentarer: