lördag 22 maj 2010

Asbury Park...


Har anlänt till vad som en gång i tiden var mina drömmars stad.
På den tiden rullade tumbleweeds längs med gatorna, boardwalken var full med hål och brottsligheten gjorde att man var ganska försiktig när man promenerade omkring.
Men, staden andades rock'n'roll historia.
Idag är det något helt annat.
Längs med strandpromenaden hittar man massor med barer, caféer och butiker.
Rock'n'rollen finns kvar men man måste leta efter den.
Springsteen gjorde den lilla atlantstaden, som ligger en timme söder om New York City, världsberömd på 70-talet.
Jag är här. Igen. Sist jag spelade i AP var 2002 tillsammans med Loserville.
Ikväll hänger jag på mig gitarren och spelar själv, i vad som en gång var mina drömmars stad...




2 kommentarer:

  1. Fy fan va stort, fy fan va coolt.
    Jag hade velat varit där och stöttat dig och upplevt det med dig.
    Lycka till och spela jeansen av dom!

    /LarsD

    SvaraRadera
  2. Det blev en vacker kväll.
    Tack min vän...

    SvaraRadera