lördag 1 december 2012

I mitt vardagsrum...

 Light of day på Sankt Gertrud i Malmö (Foto: Lars Brundin)

Light of day landade i Malmö för första gången. Det var på tiden.
Sankt Gertrud har under de senaste åren blivit lite av ett vardagsrum för mig och mitt band, The Dimestore Junkies. Vi mår väldigt bra här. Blir väl omhändertagna och har en publik i Malmö som är den bästa i världen.
Torsdagens konsert var inget undantag, även om jag inte på något sätt var huvudattraktionen denna kväll. Men, oj så kul det blev.
Jag saknade givetvis mina Junkisar men jag tror att det är ganska nyttigt för mig att då och då gå upp ensam på en scen med akustisk gitarr och munspel.
Lars Brundin hjälpte till att göra kvällen till något lite alldeles extra när han byggde en fotostudio backstage och fotograferade alla medverkande.
Vår vänskap är mer som ett brödraskap och Lars närvaro är som en slags skön trygghet för mig.
Tack min bror för alla bilder. Ni ser fler här: http://larsbrundin.blogspot.se/
Att dessutom få dela scen med några av mina stora hjältar inom den amerikanska singer/songwriter-genren gjorde ju inte direkt kvällen sämre. Flera av dem är dessutom numera även goda vänner till mig, såväl Willie Nile som James Maddock, Israel Nash Gripka, Jesse Malin, Hans Ludvigsson, Rob Dye och Joe D'Urso.
En fullsatt kväll där många tyvärr inte kom in, men jag vågar lova att Light of day kommer tillbaks till Malmö och mitt vardagsrum :)

I studion rullar det på och i dag gör vi vår näst sista dag i Bjärnum. Nu handlar det mest om att lappa ihop och inventera. Spela in det sista och finslipa.
Vi är trötta och slitna men lever vår dröm.

Foto: Lars Brundin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar