torsdag 29 november 2012

Where loose ends meet...

Light of day, Asbury Park, New Jersey 120114

I kväll spelar jag tillsammans med några av mina fina vänner från USA på Sankt Gertrud i Malmö.
Spelningen är slutsåld, så klart. 
Cirkeln sluts på ett vackert sätt denna kväll på ett av mina favoritställen i vårt avlånga land. Sankt Gertrud har blivit lite av ett vardagsrum för mig och The Dimestore Junkies. Vi har upplevt magiska stunder här tillsammans med en fantastisk publik.
Min första spelning i år var just på Light of day i Asbury Park. Då tillsammans med Willie Nile och Bruce Springsteen. I kväll gör jag min sista spelning för året, med en akustisk gitarr och munspel, när Light of day kommer till Malmö under den pågående Europaturnén.
Willie Nile kommer att vara där, precis som Jesse Malin, James Maddock, Israel Nash Gripka och Joe D'Urso. Vi kommer att göra vad vi kan för att spela ihop lite pengar till förmån för Parkinson.
Det har varit ett bra år, kort och gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar