fredag 30 december 2011

Ännu ett år...


Ja, kamrater...ännu ett år har snart passerat oss. Dags att sammanfatta, minnas och gå vidare.
Detta år som vi kallar tjugohundraelva har varit minst sagt händelserikt. Så pass att man knappt tror det är sant.
Det började, naturligtvis, i badtunnan i Finja och fortsatte raskt med att jag och Professor Brandt åkte till USA för tre spelningar i New Jersey. När vi kom hem började vi direkt med att "gå in i studion", som det så fint heter, för att spela in vad som skulle komma att bli min finaste musikaliska stund...än så länge.
Studion i det här fallet visade sig, mestadels, vara vårt gröna (inte så länge till) kök i Finja.
I maj släpptes debutalbumet som fick titeln "Skyline".
Vi gav oss i väg på en ny resa för konserter i USA och Kanada direkt efter de fantastiska releasefesterna i Sverige. Broder Lars Brundins fina film om undertecknad hade sin premiär samtidigt och om jag förstår det hela rätt så ska vi ta på oss smoking-overallerna och åka till USA 2012 för att gå på filmfestivalspremiär. Tackar!
Från Kanada via Las Vegas, tillbaka till Finja för en sommar som fotograf på Kristianstadsbladet.
I slutet av juli passade jag och min hustru Jessika på att gifta oss. Vilken fest!
Sommar blev till höst och jag passade på att bjuda hit en av mina gamla idoler, Willie Nile, för några konserter. Minnen för livet! Tack Ted Morris för att du tog dig tid att vara med oss...

Den senaste månaden har varit väldigt lite musik men desto mer fotografi. En sen resa till South Dakota i amerikanska mellanvästern med kameran på axeln och svärfar Tommy bredvid.
Nya fina vänner och kontakter skapades i Oglala Lakota Sioux-reservatet Pine Ridge.
En gripande och viktig resa att göra.
Nyss hemkommen så har jag tillbringat den mesta av tiden framför datorn för att försöka lära mig Final Cut X. Mitt första bildspel med inslag av film kommer snart till en dator nära dig :)
Bilden ovan är från detta bildspel.

På lördag firas det nyår i badtunnan i Finja igen. 2012 kommer att starta där. Ett gott omen...

Den 14/1 står jag och min hustru på scen i Asbury Park, New Jersey med våra vänner. Däribland Willie Nile, Joe D'Urso, John Eddie och Bruce. Det blev en fin födelsedagspresent :)
Efter det väntar Louisiana och Texas i februari/mars.

Jag höjer mitt glas i en skål för alla er som gjort detta år till ett sådant som man alltid kommer att minnas.
All ni som kommit till våra konserter, alla ni som kommenterat mina bilder och jobb. Johan Åberg för hans otroliga tålamod i "The Green Room". Alla i The Dimestore Junkies för en magisk tripp.
Vi kommer igen, snart :)
Ett stort tack till familj och vänner som alltid finns där.
Sist men inte minst; Dylan, du är bäst...

Vi ses 2012...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar