måndag 26 juli 2010

Bland lakritstroll, hästar, katter, systrar och bröder...


En ödetomt någonstans i periferin, en hemlös katt och ett par vilsna fötter...
Nja, tyvärr är det en bit av min, så kallade, trädgård. Katten heter Zeb och fötterna är mina.
Finja, helt enkelt...
Det har varit en sådan helg, ni vet, när inget var planerat. Det var längesedan och det kommer att dröja ett tag till nästa gång.
Mobilen var avstängd och utflykterna ställdes in.
Istället tillbringades helgen tillsammans med Dylan uppe i vårt målarrum på ovanvåningen. Ett rum som används allt för sällan.
Jag har ett projekt. Ett, förmodligen, livslångt sådant.
Hade tänkt att visa lite resultat här, men istället fick det bli en bild på vår nye hyresgäst Zeb...och mina fötter...igen...
Det där med att ha en inre rädsla, som jag skrev om i mitt förra inlägg, passar bra in på mig själv när det gäller måleri. Det är mitt privata rum, ett tag till...
Istället ser jag fram emot att vi ses längst fram vid scenkanten någonstans :)
Det är mycket musik nu...
På lördag spelar vi i Crazy Janey på Harry's i Hässleholm.
Ska ni av någon anledning besöka Festivaldax i Hässleholm den 11-14 augusti så ses vi säkert där. Jag, Niclas Brandt, Jessika Borg och Lotta Alfredsson spelar tre av fyra kvällar.
11-12 spelar vi med Crazey Janey på Harry's bakgård och lördagen den 14 blir det Local Heroes på Stortorget i Hässleholm.
Jag håller dessutom på att förbereda inför Prince Horse Brothers inspelning i höst. Försöker lära mig Logic och samtidigt spela in en väldig massa låtar som ska kunna användas som skisser. Förhoppningsvis kan vi se fram emot ett rejält party när plattan släpps i vår.
Jodåsåatte....livet är gott att leva...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar