onsdag 30 juni 2010

Ett år sedan...

Kulturhuset, Hässleholm


Tiden springer, och jag med den...
För ett år sedan hängde min utställning, Local Heroes - en resa i Springsteenland, på Kulturhuset i Hässleholm. Det var väldigt inspirerande och skönt att sluta cirkeln på mitt och Anders Mårtenssons evighetslånga projekt om musikscenen i Asbury Park. En värdig prick över i:et liksom...
Sällan har jag varit så stressad som de sista veckorna innan utställningen skulle hängas. Sällan har jag heller aldrig känt en sådan tomhet som strax efter premiären.
Det har varit en fin resa, mio fratello...
Ett reportage blev en bok, blev en utställning, blev konserter...
Hela kalaset avslutades med två utsålda föreställningar i Röda Salongen på samma kulturhus i september i fjol. Ett tjugotal musiker och artister med rötterna i Hässleholm samlades för att tolka Springsteen. Vilken fest det blev, och är...
Torsdagen den 15/7 klockan 21.00 står samma gäng på scenen tillsammans igen. Då på Stora Torg i Kristianstad. En månad senare blir det ett annat stort torg, fast då hemma i Hässleholm under Festivaldax. Dessutom blir det krogshow på Yllan i Kristianstad i höst. Jag rekommenderar att ni köper era biljetter i god tid :)
Det är kul att leva...


Local Heroes
15/7 21.00 Stora Torg, Kristianstad
14/8 22.00 Stortorget, Hässleholm

Little Steven

Norman Seldin

Danny Federici

Ernest Carter

Lance Larson

Hubcap Farm

Asbury Park, NJ

2 kommentarer:

  1. Var uppe hos grannen igår... din stora tavla gör sig fint över hans soffa och min lilla inramade på Little Steven sitter fortfrarande så fint på väggen!
    Bästa utställningen nånsin!
    :)

    SvaraRadera
  2. Du är så rar min vän.
    Jag rodnar och tackar ödmjukast :)

    SvaraRadera