söndag 13 juni 2010

Sweden on the Rocks...

He-Man Johansson, Ronneby

Sweden Rock Festival i Norje, utanför Sölvesborg. Fyra dagar hårdrock. Jag har varit här som fotograf under flera år och plåtat artister och publik ur alla tänkbara vinklar och vrår. Det är alltid en utmaning att fotografera rockfestivaler, särskilt när man har varit på några stycken och gjort det mesta flera gånger om.
Under årets Sweden Rock Festival har jag mest tittat på folk. Kanske det roligaste av allt. Jag bestämde mig ganska tidigt i år för att jag under lördagen skulle ge mig ut för att porträttera festivalbesökare under tre-fyra timmar. Med god hjälp av Niclas Brandt, Patric Jeppsson och ett av min mammas gamla lakan så fick vi en kul eftermiddag.
Vad ska det bli av det här?
Vi får väl se :)



Patric Jeppsson och Niclas Brandt gjorde ett fantastiskt jobb som assistenter...

...Patric tröttnade efter en stund, men en pilsner i baren fick honom snart på gott humör igen...


Veronica Thorsell, Göteborg


Mikael Karlsson, Linköping


Frode Finnes Larsen, Oslo


David Hansson, Karlskrona


Rebecca Johansson, Växjö


Jean, Stockholm


Liny Wood, Stockholm


Tommy Söderberg, Västra Äntervik


Ida Andersson, Karlskrona

5 kommentarer:

  1. Najs! Lite Richard Avedon, eller?

    SvaraRadera
  2. Förutom att Avedon är mästaren och att man aldrig på något sätt kommer upp i den nivån så, visst finns viljan och inspirationen :)

    SvaraRadera
  3. Jäkligt fina bilder. Visst är Avedon nästan onåbar, men det är ointressant. Du (och assistenterna) har gjort ett riktigt bra jobb! Grattis!

    SvaraRadera