tisdag 18 mars 2014

Hälsa med hästkraft

Sabina Matschulski

I lite drygt ett år har jag följt Catharina Jernse och Malin Larsson i deras arbete. De är i dag mina hjältar. 
Efter att ha arbetat några år inom den dagliga verksamheten så tröttnade de på den dåliga stämningen bland ungdomarna som de hade hand om. De ville något annat och startade istället "Hälsa med hästkraft", en plats där ungdomar med funktionshinder får en möjlighet att vara sig själva på ett väldigt naturligt sätt. 
Man blir glad varje gång man kommer ut och hälsar på. 
I morgon åker hela gänget iväg till Island. Jag önskar jag kunde vara med. Nästa gång :)
Önskar er den finaste resan någonsin. Hälsa alla mina kompisar.

Matlagning mellan arbetet på gården.

Marie Jacobsson

Catharina Jernse på sitt kontor 

Malin Larsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar