fredag 18 januari 2013

Light of Day #2

 Willie Nile på Asbury Lanes i natt

Vaknar givetvis tidigt, alldeles för tidigt, här i min säng på Berkeley. Det är alltid så när jag landat på amerikansk mark. Jetlag och uppspelthet låter inte sömnen få sitt :)
Natten blev väldigt speciell här i Asbury Park. Jag tillbringade den tillsammans med vänner från hela världen som kommit hit för musiken och för fyra dagar av härlig gemenskap.
Min hustru Jessika är tyvärr inte med mig den här gången. Alla frågar efter henne och det värmer i hjärtat. Vi är tillsammans en del av den här musikscenen för all framtid, mycket på grund av vad som hände här för ganska exakt ett år sedan.
I kväll fortsätter jag att dokumentera med kameran, men jag kommer dessutom att stå på scen en liten stund på Wonderbar och spela ett par låtar akustiskt. Men först blir det lunch på Johnny Mac's där man får gratis pizza och omelett när man beställer gott i baren. Vad säger man? Thank you baby Jesus :)
Häng med här på bloggen om ni är intresserade av vad som händer. Det kommer mera...

 Pat "The Soul Cat" och Richard Blackwell

 Joe D'Urso & Tony Pallagrosi

 Willie Nile spelar sin nya låt "Holy War"

Matt Hogan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar