måndag 8 oktober 2012

Första pris...

New York 2001

Tillbaka till arbetet i dag, måndag.
Min chef är en schysst kille som låter mig vara ledig lite då och då för att leka rockstjärna.
Firmafesterna här på Snapshots är något alldeles extra, men de får jag berätta om vid annat tillfälle :)

Jag är lite extra glad i dag eftersom bilden som jag sålt till ett av våra stora försäkringsbolags konstlotteri verkar väldigt uppskattad. Holga gjorde jobbet någon gång i början av detta århundrade och det är faktiskt ett projekt som har fått ligga lite på is några år. Men efter att ha fått se en vacker print i formatet 1000x1000 mm så känner jag spontant att jag nog vill göra något mer av detta.
Den första utställningen jag hade med mina bilder på skyltdockor i New York var redan i slutet av 1900-talet. Det var för övrigt min första separatutställning i huvudstaden. Zinc Gallery hette det nog om jag minns rätt.
Jag blir sugen på att göra mer. Varför inte?
Bilden kommer att vara första priset på detta konstlotteri. Kul...

För övrigt så innebär denna vecka en väldig massa skrivande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar