söndag 20 maj 2012

Tillbaka i Sweetwater...


Denna veckan kommer lätt att gå till historien som en av de jobbtätaste någonsin.
Livet som frilansare är väl lite upp och ner. Vissa veckor är det lugnt och fint medan andra är allt annat än så. Jag har några sådana här veckor till framför mig. Det blandas musik och foto. Jag är tacksam att jag får göra det som jag brinner för.
Dagen har jag tillbringat i soffan i Finja med att avsluta och putsa upp mitt reportage från skallerormsjakten i Sweetwater. Det ska gå i tryck nästa vecka. Skönt.
Skrivandet tar lite tid och kräver min fulla uppmärksamhet. Men oj, så kul det är...
Bilden är tagen av en fotograf som jobbar på San Angelo Standard Times. Han var utskickad för att göra jobbet åt sin tidning och passade på att övertyga mig om att detta var en cool bild som jag absolut skulle vilja ha med mig hem. Njäe...
Det höll på att gå ganska illa för honom i Sweetwater. Ni läser allt om detta när reportaget blir publicerat nästa helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar