måndag 16 april 2012

Retrospective #2


Hoppar fram 12 år i tiden sedan förra inlägget.
Jag har alltid tyckt att det varit kul med sidoprojekt som man kan lägga i byrålådan.
Bilderna från min retrospektiva bloggutställning som jag valt att visa i dag kommer alla från Malmö Central mellan åren 2007-2009.
Jag var bildchef på Skånska Dagbladet mellan dessa år och brukade ta med mina kameror på lunchen och gå ner till Centralen och ta några kort. Vet inte riktigt vad jag sökte eller försökte berätta men när jag så här några år senare tittar i byrålådan så tycker jag att det känns ganska stillsamt och ensamt. Kanske ville jag visa en annan bild än stressen och stöket under rusningstimmarna.
Så här blev det. Varken mer eller mindre.
Minns inte om detta har varit publicerat mer än i Årets Bild boken 2008 där fyra av dessa bilder finns med. Vackert så...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar