söndag 11 mars 2012

Rattled and dumb...


Jakten på Western Diamondbacks fortsatte i går.
Man undrar var alla djurrättsaktivister är när de behövs som bäst?
Jag är glad att jag åkte hit och gjorde det här jobbet men lovar samtidigt att jag aldrig någonsin kommer att återvända.
Min rädsla för ormar har förvandlats till någon slags sympati och trots att jag samtidigt har förståelse för att människorna här lever med giftormar som ringlar in i deras hus, så tycker jag att det blir en oförståelig och smått makaber cirkus när de stackars djuren samlas i hundratal ovanpå varandra och slaktas.

Vi är för övrigt tillbaka i Austin och det känns fint.
South by Southwest drag igång och alla hotell är fullbokade sedan länge.
Vi bor i en liten mysig lägenhet två kvarter från Continental Club. Livet är gott.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar