söndag 4 mars 2012

Cowboy up, liksom...


Jo, det är sant. Jag lämnade poolområdet och satte mig på hästryggen för första gången i mitt liv.
Min nya bästa kompis heter Hammer och vi fann varann direkt.
Min hustru hade en önskan när vi åkte till Texas och det var att få bo på ranch och rida.
Jag bunkrade upp med Gammel Dansk och Shiner (öl från Texas) och köpte till och med ett par badshorts för att möjligen kunna härda ut.
Det tog ett dygn, sen vann The Dixie Dude Ranch mitt hjärta och är något av det häftigaste jag varit med om.
Ranchen ligger i närheten av staden Bandera, en timme från San Antonio.
I natt var vi på pubrunda i byn och lyssnade på country. Det var dessutom rysligt nära att vi hamnade på scen med Felix Truvere & The Open Road. De kunde tyvärr inga Dimestore Junkies låtar så vi fick nöja oss med tequila och barhäng :)
Texas, liksom...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar