fredag 21 oktober 2011

En häst av sten...


The Stone Pony ligger tvärs över gatan från boardwalken i Asbury Park, New Jersey. För många är detta snarare en slags kyrka än en sliten rockscen i en stad som sett bättre tider.
Som ung (läs yngre) brukade jag drömma om att en dag få komma hit och få känna på rock'n'roll historiens vingslag.
Inför Born in the USA-turnén 1984 hade Springsteen sin kick-off just här. Men The Stone Pony var redan innan detta ett känt begrepp bland musikälskare.
Jag har fått möjligheten att stå på den här scenen ett par gånger i mitt liv. Dels med mitt förra band Loserville och dels i januari i år med broder Niclas Brandt. Som det ser ut just nu så kommer vi, The Dimestore Junkies, att vara en del av Light Of Day 12 i januari 2012. Då står jag där igen.
Vackert...
Det ryktas om att The Stone Pony ska rivas och flyttas för att ge plats åt lägenheter längs med havet.
Därför känns det viktigare än någonsin att få ta sig upp på den där scenen en sista gång.

Jag önskar er alla en fin helg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar