söndag 28 augusti 2011

Tillbaka där vi började...

 Giza

Sommaren drar sina sista andetag. Den har varit full. Fullare än någonsin. Inte många dagar ledigt sedan Vegas i maj. 
Så, äntligen lite semester.
I morgon packar jag väskan och åker tillsammans med en himla massa fotografkollegor till festivalen i Perpignan i södra Frankrike.
Jag behöver mig ett brejk och lite inspiration. Fotografin har kört ihop sig, jag och min kamera är inte bästa vänner längre. Jag skrev om detta i ett inlägg tidigare i början av sommaren. Så här 10 000 bilder senare kan jag bara konstatera att svackan håller i sig. Tror att det sitter i skallen...
Som tur är så har jag varit omgiven av inspirerande kollegor hela sommaren. Duktiga fotografer på Kristianstadsbladet som varje dag gör små lokala saker till mästerverk.

 London Heathrow

När jag kommer tillbaka är det september...höst...
Rock'n'roll säsongen drar igång igen efter att ha tagit lite paus sedan i maj.
I oktober kommer en av mina stora idoler, Willie Nile, hit och gör tre konserter tillsammans med oss i The Dimestore Junkies. Vi kommer även att gästas av Ted Morris som är en otroligt begåvad singer/songwriter.
Ni ser oss här:
8/10 TBA

Efter detta åker vi till Kanada i november för en turné med stopp i Toronto, Kingston, Niagara Falls och Hamilton.

Som vanligt...vi ses längst fram :)

Hamburg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar