söndag 17 juli 2011

Break a leg...


Senast jag var på Tivolirock i Kristianstad var för nio år sedan. Då stod jag på scen en stund med mitt dåvarande band Loserville. Vi gjorde en spelning på eftermiddagen och jag bestämde mig efter ett par låtar att jag ville hoppa ner från scenkanten till publiken. Gräset var blött och jag bröt min högra fot på tre ställen. Jag minns inte särskilt mycket efter det numera berömda skuttet, mer än att jag på något sätt fick hjälp tillbaka upp på scen och sjöng någon låt till innan akuten på Centralsjukhuset i Kristianstad slog upp portarna och tog hand om mig. På grund av den snöpliga slutet så blev vi lovade att få komma tillbaka och avsluta konserten ett annat år. Detta har fortfarande inte blivit av. Kanske får jag möjligheten nästa år med mina Dimestore Junkies?
Nio år senare känner jag fortfarande av min skada i foten, så även denna vackra sommarkväll i Tivoliparken.


Loserville, Tivolirock 2002


 Danko Jones

 Timbuktu

 Daniel Adams-Ray

 Sahara Hotnights

Timbuktu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar