fredag 5 november 2010

P.J. Carney's...


I hörnet av 7:e och 57:e ligger ett av mina favorithak i New York. En oas som är värd sitt eget inlägg en natt som denna när Roger Waters fantastiska konsert på Izod Center fortfarande ringer i öronen.
När vänner som ska åka till New York ringer mig för att få tips om vart de ska bli av i denna sprudlande konfettimetropol, så brukar jag rekommendera den lilla oansenliga baren mitt emot Carnegie Hall. 
P.J. Carney's har schysst mat, god pilsner och är, framförallt, garanterat turistfritt... Dessutom är det ganska billigt trots ett fantastiskt läge, ett stenkast från Central Park.
Idag satt jag och Dylan och lekte med kameran vid ett av fönsterborden. 
Vad jag åt? En Rueben, såklart! Sauerkraut for President :) Dylan käkade lite pommes...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar